kort och gott, Jenny

Lite snabb i tryckandet.

Kategori: Allmänt

Jag har lätt för att dras med, det erkänner jag. Som med mitt tidigare inlägg. Känner mig väldigt dum när jag som samhällslärare både vet och undervisar om vikten av källkritik. ALLTID kolla källan, och annan fakta och kritik. Inget är idag som det verkar vara.
Dock tycker jag fortfarande att ideén med att sprida kännedom om denne Kony fortfarande borde fortsätta. Han är inte ensam om att föra en sådan här terror i världen. Det förekommer likaväl i Sydamerika som i större delar av Afrika. Och dom måste stoppas.
Så ja, verkar det för bra för att vara sant så är det oftast det. Läs Hanna Fridens inlägg här för att få lite perspektiv. Fortsätt gärna läs de efterkommande inlägg hon skrivit i samma ämne. Väldigt smart tjej det där.



Sen är det ju fredag idag, alltid lika trevligt. Men tyvärr känner jag en viss feber och trötthet i kroppen. Brukar ju bryta ut de där baskiluskerna lagom till ledigheten. Jag hoppas ni andra har en trevlig fredag iaf!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: