kort och gott, Jenny

Känsla.

Kategori: Allmänt

Det kan lika gärna vara inbillning, men för mig spelar det ingen roll. Vid en viss dag varje månad växer avståndet ännu lite till, tiden asså. För mig känns det som igår. När en människa har varit levande vid ens sida i så många år slutar de inte bara att upphöra för att deras fysiska form inte längre är med oss. Om jag blundar så vet jag precis hur du det ut, hur din hud känns, hur dina händer rör sig, ditt skratt och ditt kroppsspråk. Jag vet vad du brukade säga eller skulle ha sagt i en viss situation. Sånt försvinner inte.
7 månader har gått idag, precis på dagen. Idag är det även min namnsdag. Ingenting jag lägger någon vikt vid men du glömde aldrig att ringa och säga grattis på namnsdagen. Det saknar jag. Överhuvudtaget så saknar jag din röst. Jag saknar dig mamma.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: