kort och gott, Jenny

Min 50tals dröm!

Kategori: Allmänt

Jag har de senaste åren fått en allt mer växande passion för det ljuva 50talet. Lite 40 och 60 också, men just 50 med sin musik, klänningarna, rock'nroll och lindy-hop!
Och lite avundsjuk är jag på min kära far som 1956 var 20 år gammal! Mitt i detta underbara och precis i rätt ålder. Jag önskar att jag hade fått mer tid med honom så han kunde berätta om denna tid för mig. Kanske är det därför jag så gärna söker mig till denna era, pga ovissheten. Men jag vet att han låg i lumpen, marinen. Och reste med u-båtar över stora delar i världen. Var i Afrika, Persien (som det hette då) och att han klädde sig i snygga kostymer och hade brylkrämat hår.
Så jag får göra så gott jag kan. Klä mig i 50tals inspirerade klänningar, dra en eyeliner över ögat, lyssna på lite Ella Fitzgerald, gå till Ebba´s Fik i Helsingborg och drömma mig tillbaka.
Har ni varit där förresten?
Och så lyssna på lite Ella ;)

Kommentarer

  • Emma säger:

    Ja det har jaaag

    2011-12-20 | 13:05:17

Kommentera inlägget här: