kort och gott, Jenny

Kåt, ärlig och alldeles för provocerande.

Kategori: Allmänt

Jag har börjat läsa Mia Skäringers bok Dyngkåt och hur helig som helst. Och jag måste faktiskt ställa mig i kön av beundrare och buga mig för denna genomärliga, underbara och fantastiska kvinna som öppnar upp sig för oss andra vilsna själar. Och det mest fantastiska är att oavsett ålder, kan du känna igen dig och finna något för just dig. Något som ger dig kraft att våga var dig själv fullt ut med alla dina brister, dåliga dagar med PMS, tampongsnören, humörsvängningar, fult, fett och trassligt hår men ändå veta att du är värd att älskas. Bara för att du är just du.
Jag är bara 23. Och enligt Mia kommer den stora krisen runt 30, det gjorde det för henne iaf. Krisen som skall få pusselbitarna att falla på plats. Det gör mig rätt lugn inombords. Skönt att veta att jag inte behöver känna mig "färdig" förrän om 7, 8 år.
Det finns så mycket som var och en av oss kan göra där ute. För andra. För oss själva. Vi behöver bara bli påminda om det ibland och få en liten push i ändan.
Så fort jag kommer ur den här pissförkylningen skall jag börja ta tag i saker. Lägenheten (måla, möblera, fix'n trix), skolan (saker som ligger och nafsar mig i hälarna) och mig själv. Den biten låter jag stå oförklarad. Ingen annan behöver veta vad jag skall jobba med. Allt man behöver veta är att jag kommer att blir så sjukt snygg, smart och awsome som bara jag kan vara.
Tack å hej för ikväll.

Kommentarer

  • Anna säger:

    Jag sa ju att boken är bra! =)

    2010-09-28 | 17:47:49
    Bloggadress: http://annajohanssons.blogg.se/
  • Jenny säger:

    Du hade så rätt baby.. ;)

    2010-09-29 | 00:11:30

Kommentera inlägget här: