kort och gott, Jenny

Längtan

Kategori: Allmänt

Idag när jag vaknade och  tittade ut genom fönstret sköljdes jag över av en enorm längtan efter sommarn och att få jobba(!). Eller hur? I know... Jobba? U crazy thing...
Men saken är den att mitt jobb (under sommaren) är såpass speciellt på alla sätt och vis att själva "jobbet", att gå upp 9 och hem klockan 18, är det mest banala och sekundära. Mina underbara kollegor är den stora magneten! Alla som har kännt mig utanför Liseberg vet hur jag på sätt och vis går in i en slags bubbla under sommaren. Man lever nästan ett annat liv. Sommarlivet... Och sedan denna glädje man sprider varje dag, det är få som får uppleva.
Nä, nu blir det countdown. 24e april slås dörrarna upp till sommarsäsongen 2010. Hjärtligt välkomna!

Kommentarer

  • Martina "SHOT ALOT" Hansson säger:

    Jaha du....nice att se att du har en blogg. Första gången jag är inne och tänker, stilla för mig själv,...denna ska jag vidare följa....amen.

    2010-04-06 | 16:39:05
  • Jenny säger:

    Jag tycker att du tänker mycket vist min kära vän... Well done!

    2010-04-08 | 10:46:51
    Bloggadress: http://kortogottjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här: