kort och gott, Jenny

Rättning.

Kategori: Allmänt

Det har INTE snöat i Göteborg.
Jag ber om ursäkt, alla mina kära läsare (alla er där ute alltså...), för detta enorma klumpiga snedsteg. På grund av felaktig information från nästan avlägsen kusin, så fick jag denna uppfattningen att snön låg likt ett duntäcke uppe i de mer norra trakterna om Halland.
MEN ICKE!



Detta var enbart ett ironiskt inlsag av densamma, för att påvisa SMHI:s alltid så träffsäkra väderleksrapporter. Point taken...
Eftersom jag är fast i denna inskränkta håla så är jag mycket hungrig på alla slags nyheter som kommer från min födelsestad, och därmed lika villig att tro på all fakta från samma ort. Tänk på detta, ni lyckligt lottade i storstaden, att allt ni säger och gör får konsekvenser. Ialla för mig här nere i det mörka söder (sug på den ni!).
Visste ni förresten att M. Brachioradialis har sitt ursprung vid Laterala Epicondylen, och fäster vid Distalt Radius?
Nähäääää... Då visste ni inte heller att den har som funktion att göra en såkallad flexion i armbågen. Men det vet ni nu!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: