kort och gott, Jenny

Break...

Kategori: Allmänt

Sommarlov, solen lyser skönt....
Sommarlov, gräset är så grönt...
Himmelen blå, vill jag nååååå....
När jag fångas utav vinden...
Sommarlov, sköna sommarlov.


Dessa rader sjöng jag med hopp och förlust undet mina första skolavslutningar på lågstadiet. Kanske t o m på mellanstadiet. De har sin betydelse, trots sin enkelhett.

I fredags lämnade jag in de sista uppgifterna och papprena för VT09, vilket satte en punkt för mina två är hittills på högskolan. Three more to go!!
Än är det inte slut, men det känns helt ok.
Med tanke på finanskrisen och lågkonjunkturer, och därmed arbetslöshet och all annan elände, så kan ja tänka mig ett par år i skolbänken till... Bara för att rida ut stormen.

Nu skall jag ialla fall till jobbet, å imorrn... CHILLA!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: