kort och gott, Jenny

To do, or just to do...

Kategori: Allmänt

Vissa dagar är mer kreativa än andra. Så är det bara.
Men vad som menas med kreativitet är ju lika mycket en skiljefråga som om man säger kex eller skecks...!
Min hjärna och min atankar har snurrat på högvarv den senaste tiden.
Insikt. Känslor. Frågor. Förståelse. Konstaterande.
För mig är det kreativitet på ett mer själsligt plan.

Jag skulle behöva stänga av hela maskineriet och bara flyta med i röreslerna runt omkring mig. För om det är något jag är bra på, så är det att analysera.
"Som alla tjejer" säger några av er. Men jag lovar er, ni har sällan skådat ett sinne som mitt! På gott och ont.
Den senaste tiden nog mest av godo. Jag vill väl. Inte tänka negativt och därmed skapa lycka. För mig och för alla andra.

Denna sommarn har hittills varit av en överraskande karaktär, och det får den gärna fortsätta att vara. Jag älskar spontanitet. Är jag på humör kan allt hända! Så ordet "nej" är något jag försöker att sluta använda så mkt jag bara kan. Mera JA åt folket!

Alltså bör vi sluta att tänka så mkt och istället bara GÖRA! Det behöver inte handla om storartatade saker. Vi behöver inte bota cancer, eller bygga ett hus åt hemlösa. Vi kan bara sitta på en filt och prata, ge en macka åt någon hungrig på stan. För om du eller någon annan skulle dö just nu, då är ditt senaste minne också den känsla som detta ger, din sista. Tänk på det ni.. Eller nä, eller jag menar ja! Vi skulle ju agera mer ja, haha!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: