kort och gott, Jenny

Dax att att ta tag i kärlekshandtagen.

Kategori: Fighting Fitness!

Många tror och frågar då de får höra att man jobbar som träningsintruktör, att man tränar konstant och lever, andas och "skiter" hälsa 24/7. Det finns säkert de som viger sina liv åt detta, men jag tillhör den skara och troligen majoritet som tränar hyfsat mycket tack vare att man jobbar med det. För när träningsperioden närmar sig semestertider och jag lägger det jobbet på hyllan lite, då blir jag lika slapp som övriga Sverige. Om jag inte måste, (alltså jobbar) då sätter jag helst inte min fot på gymet på en lång, lång tid. Men det sätter ju sina spår. Nu känner jag att det är hög tid att börja svettas, flåsa och stöna av onda värkande muskler och få dallret att fixera sig lite.
En vän till mig, M, har också bestämt sig för att ta tag i denna bit och det är en jädrans push att ha någon som är så motiverad som hon är. Idag tex, fick jag spontant för mig att det nog skulle vara kul att ta en sväng till gymet efter jobbet, tack vare hennes glada tillrop.
Så nu skall denna bit börja uppdateras mer konsivt och bilder skall också börja dyka upp.
Vi börjar med dagens pass som fakt var riktigt jobbigt och jäkligt kul!
Ben/Övre överkropp/Mage
# Uppvärmning 5 min på crosstrainer
# Benböj i smithmaskin, 15 x 3
# Ryska utfall (bakre benet vilar på bänk) ca 15 x 3
# Djupa knäböj 20
# Raka överkroppslyft 15 x 3
# 15 push-ups med boll
# Plankan, 3 x 20 sek
# Push-ups med kast med medicinboll, 20-30 x 3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: