kort och gott, Jenny

Löften, motgångar och nya tag

Kategori: Allmänt

Min STORA träningddebut som jag så entusiastiskt skrev om för ett par månader sedan blev också startskottet på en lång period av smärta. Min fantastiska ischias som sedan 18års åldern hälsat på med jämna mellanrum, fick sig en push i o m min lilla dansinferno med skolan och sedan dess har ryggen varit rent ut sagt, F*UCKED UP!!!
3 besök hos naprapat och träning som inte funkade. Värktabett på värktabett och läkarbesök. Efter en skelettröntgen som, jag redan innan visste inte skulle visa nåt, inte gav någon hjälp. Nu ett "borrelia-test" som tydligen skall hjälpa till att lösa mysteriet. Jaja, vad skall man säga?
 
Men, jag gjorde nånting i måndags som jag inte gjort på fyra år. Jag bokade in mig på ett spiningpass!!
Och, jag vågar nästan inte säga det, det hjälpte. I veckan som gått har jag inte haft lika ont som jag haft varje dag under hela denna perioden.
 
Så idag är det dags igen. 45 min spinning. Håller tummarna att det släpper på smärtan för ett tag.
 
 
Veck(or)an som gått!
1, bra start på dagen, alltid! 2, påskbuset me dbästa kollegan! 3, första passet på 4 år! 5, vårkänningar i helsingborg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: