kort och gott, Jenny

ENERGI!!

Kategori: Allmänt

Ibland kommer den krypande... så bara BOOM!! Energin. Inspirationen. Lyckan.
Så otroligt konstnärlig jag lät nu, men vad jag menar är att i bland återupplever man en passion som man trodde tillhörde det förgångna.
Jag har så länge jag kan minnas sysslat med någon form av dans. Som 5 åring sprang jag i spandexräkt på barnbaletten. Sen såg jag Dirty Dancing som 6 åring (ja, på den tiden så fick barn det. Ingen cencur här inte) och började skaka höfterna och traggla stegen till cha-cha, salsa, samba, vals och alla andra pardanser du ser på Let's dance! Det kan jag ;) När det inte ledde nånstans tog jag mig ann resten. Jag har testat streetdance, jazz, modern contemporary, klassisk balett, popping, locking, dancehall U NAME IT!!
 
Men med tiden så har jobb, studier och allt annat kommit ivägen och det har fått en plats långt bak. Men i veckan var det dans på elevernas schema. Jag fick damma av de gamla takterna och sätta ihop ett nummer som jag sedan lärde ut till  6 klasser. O holy moly va roligt det var!
 
Så nu trots ryggvärk från helvetet så vill jag inget annat än svänga med i musiken. Kanke borde man ta upp det igen?
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: