kort och gott, Jenny

Grattis Mamma!

Kategori: Allmänt

Idag skulle min mamma ha fyllt 63 år. Det är ingen ålder, speciellt inte i dagens samhälle eller för en kvinna som är pigg, aktiv, nyfiken och som njuter av livet. Därför är det ibland extra surt att inse att det tog slut så snabbt för henne.
Det är lite mer än 2 månader sedan hon gick bort nu och nej det är inte lättare. Jag läste faktiskt på en av canderfondens forum om folk som varit med om arbetskamrater och bekanta som liksom tog för givet att efter en sisådär 2-4 månader så skulle saker och tinga vara tillbaka till det normala. Men jag kan säga att det inte ritkigt fungerar så. Jag tyckte att det gick otroligt bra i början, men det berodde nog på chocken. Det är nu när det lugnat ner sig, när det praktiska är klart som det hela kan börja inom en. Jag gråter säkert varje dag, och om jag börjar prata om mamma så är det kört. Då är det en 10 min som minst går åt innan jag kan samla mig.
Att inse att ens mamma, min enda förälder, är borta, aldrig mer kommer att ringa, hålla om en, finnas där och jag kommer aldrig kunna finnas där för henne igen, det går inte att beskriva.
Men jag är säker på och tröstar mig med att varje dag kommer att bli lite lättare. Sedan går man ner i ett dike, tar sig upp igen och fortsätter.
Det jag skulle ha skrivit från början va, Grattis Mamma På Födelsedagen! Jag lovar att ta med en tårta för varje missad födesedag när vi ses igen.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    finaste Jenny inte kan man sörja en mamma i två tre månader och sedan tro att allt är bra, det fungerar inte så och det vet du. nej sorgen är kvar alltid men det kommer att kännas lättare längre fram. har sagt det förut Jenny till dig , säger det igen din mamma var så stolt över dig och jag är säker på att hon har koll på dig där hon nu är. kram

    2011-05-23 | 22:16:43
  • eva säger:

    finaste Jenny inte kan man sörja en mamma i två tre månader och sedan tro att allt är bra, det fungerar inte så och det vet du. nej sorgen är kvar alltid men det kommer att kännas lättare längre fram. har sagt det förut Jenny till dig , säger det igen din mamma var så stolt över dig och jag är säker på att hon har koll på dig där hon nu är. kram

    2011-05-23 | 22:17:27

Kommentera inlägget här: