kort och gott, Jenny

Musikhjälpen.

Kategori: Allmänt

Har varit i Sthlm och tillbaka. SIsta skolveckan för 2010 hägrar. Musikhjälpen 2010 är inne på sista dygnet.
Tiden går fort, ibland för fort.
Jag har fortfarande förra nyår färskt i minnet och nu är det dags att planera för kommande som troligen blir middag med tillbehör i la casa Duma/Nilsson. Tre-rätters å annat mums mums.
Jag satt tidigare idag å kollade på bland annat Ametists reportage ifrån Moldavien i samband med Musikhjälpen. Och jag kan inte med ord göra känslan rättvisa. Det var som att få ett hårt slag i ansiktet som både straffade och öppnade upp ögonen. Hur i helvete bortskämda är inte vi som sitter och klagar över lösa trådar på vår 5011e t-shirt som vi köpte igår medan det finns barn som med nöd och näppe överlevt att bli skördade på sina organ därför att deras närmaste släktingar anser att de få pengar de får är värda mer än deras liv...
Jag skäms över att sitta och klaga på mina patetiska problem när jag har tak över huvudet, mat på bordet, en underbar familj och vänner och tusen tusen gånger där till.
Snälla snälla snälla öppna era hjärtat och ögon och skänk så lite som 50 spänn för att göra livet enklare för ett eller flera barn som varje dag får kämpa med de fruktansvärda upplevelserna de har fått stå ut med... Ingen, absolut ingen skall få leva med de minnena. Gör skillnad i era egna patetiska, egentligen bekymmersfria liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: