kort och gott, Jenny

10 feb.

Kategori: Allmänt

Det har gått lång tid sedan jag sist bloggade. Tiden har bara sprungit förbi! Började mitt nya jobb nu efter nyår och sedan dess har det varit full rulle. Att jobba regelbundet, ha tider att vara från morgon till eftermiddag, det har både sina för och -nackdelar.

Att få rutin, speciellt i kroppen, har gjort gott känner jag. Jag blir trött på kvällen, svårt att hålla ögonen öppna när klockan närmar sig 22. Men det har ju som sagt en baksida,(och med det menar jag att mina tidigare tider var runt 01:00) energin tryter och man orkar inte göra lika mycket som innan. Då klockan ringer vid sju varje morgon lär sig kroppen snabbt när det är dags att gå upp, så även på helgerna. Haha! Efter två veckors arbete vaknade jag på lördagen i god tro att klockan skulle vara närmare halv tio, tio. Men icke! Mobilen visade 07:52 och jag hade ingen som helst möjlighet att somna om. För en gångs skull hade jag tid att göra något och slappa med gott samvete pga den extra tiden som jag fick iom den tidiga morgonen.

Rutiner är inte dåliga men det är svårt att anpassa sig när man i nästan 5 år som student varit van vid att kunna disponera sin tid rätt fritt. Nu är det dock sportlov och känslan att under veckan slippa bry sig om att jaga  klockan och istället kunna ligga och dra sig bredvid sin underbara sambo, äta sen frukost ihop och kanske t o m stanna i morgonrockarna tillsammans till långt inpå eftermiddagen, jag ser verkligen fram emot det!

Vad skall ni hitta på?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: