kort och gott, Jenny

Påsken och allt nytt som hör våren till.

Kategori: Allmänt

En underbar Påskhelg har passerat. På fredagkväll tog vi vårt pick-och-pack ut till ö:a och bosatte oss ett dygn med min bror och hans familj vid vårt sommarhus i skärgården. Oavsett årstid så är det otroligt vackert, rogivande och inspirerande där ute. Vi tände i vedspisen och värmde upp huset, drack vin och samtalde om allt mellan himmel och jord tills kvällen blev sen och ögonen trötta.
Lördagen, självaste påskafton var en arbetets dag, iaf för älsklingen och resterande mansfolket i familjen. A hjälpte Viktor (min brors äldsta bonusbarn) att lägga nytt golv till hans bod där han skall spendera många lata dagar.
Minstingen Axel fixade till sin båt och fick den till slut även isatt i havet, färdig för kommande sommaräventyr.
Jag och min bror satt mest och "arbets-ledde" som han så fint formulerade det. Sen på kvällen blev det årets första grill. Och vilken grill sen då! Mumma!!
Nu sätts det nytt golv här hemma. Skall bli så gott ha nytt och fräscht i hela lägenheten. Tur jag har som har en sådan händig karl!
Hoppas ni haft en fin påsk.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: