kort och gott, Jenny

tacksam.

Kategori: Allmänt

Om ni bara visste hur det värmer i min kropp av alla mess, mail, meddelande och så vidare som kommer in. Man ser världen på ett annat sätt när allt ställs på sin kant.
Jag försöker att höra av mig till er så gott det går, men just nu kan jag inte riktigt kontrollera mig själv. Jag vet att ni skulle ha full förståelse för att jag sitter där och bölar, men jag känner mig inte alltid bekväm med det heller. Det räcker med att jag går här hemma och skrattar för att i andra stunden brista ut i gråt när jag diskar, viker tvätt eller något annat.
Jag mår bra. Jag är inte deprimerad, det tänker jag inte tillåta mig själv eller någon annan. Det är ingen som vinner på det och inte hjälper det heller.
******************
Sen har jag funderat mycket på det här med bloggen. Skall man skriva eller inte? Det kanske verkar självutlämnande och ni vet sådär titta-på-mig på något sätt, men jag hoppas att ni som känner mig vet att sådan är jag inte. Det är himla skönt att få sitta här och på något vis få sätta ord på saker som ibland kan vara svårt att få fram. Det handlar mer om att skapa förståelse för såväl mig själv som för alla andra.
Och kanske, kan någon som går igenom samma sak hitta detta på den stora vida webben och veta att det finns fler som går igenom samma sak. För det gör folk. Varje dag. Hela tiden.

Kommentarer

  • Victoria säger:

    Vi har alla förståelse för det Jenny hjärtat!

    Min snövit, vitast av all snö!

    Hela familjen Alf tänker på er!

    PUSS

    2011-01-06 | 21:46:08

Kommentera inlägget här: