kort och gott, Jenny

dagens ord

Kategori: Allmänt

...är förvirring.
Jag har väldigt lätt för att koppla bort och totalt blockera mig när någon försöker förklara för mig utan att komma fram till själva slutsatsen. Som idag. Vår annars rätt kuliga lärare skulle gå igenom vad han kallade inkomst- och substitutionseffekten. Saken var den att han först visade på själva modellen och grafen, vilket fick mig att se i kors och totalt sätta mig på tvären. Varför finns den? Vad använder man den till? När? Hur? Dessa fick vi svar på efter ca 40, 45 min! Varför lägga ner en hel föreläsningstimme på ngt som kunde tagit halva tiden? Förklara först användning, sen visa på hur den kan användas i praktiken och teori.
*****************************
Well, well dagens i-landsproblem...
*****************************
Älsklingen och jag pratade om en resa till Dublin längre fram i vår. Hade vart såå underbart att komma bort ett par dagar, byta miljö och fokusera på annat om så bara för ett ögonblick.
Maybe hang out with Bono and The Edge med ett par bira på någon local pub ;)
Man kan ju alltid hoppas!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: