kort och gott, Jenny

besked punkt

Kategori: Allmänt

Jag tänker fatta mig kort.
Mamma fick igår besked från läkarna att det inte längre går att göra något. Behandlingen är avslutad.
Nu får hon vara hemma. Få hjälp från hemsjukvården och ja, bara vänta.
Visst är det brutalt. Visst är det makabert, men sådan är verkligheten.
Jag har i snart två dygn gråtit floder. Jag kan inte få det att sluta.
Trots att jag visste hela tiden. Men man lurar sig själv. På gott och ont.
Men jag är inte deppig. Inte panikslagen. Inte rädd för det som väntar. Jag är bara ledsen och det vet jag man får vara.
Det är ok.

Kommentarer

  • Tina säger:

    Jag beklagar Jenny. All styrka och kärlek till dig. Kram från Tina från gamla shklassen

    2011-01-05 | 23:59:36
  • eva säger:

    klart man får vara ledsen, tusen kramar det är ingen tröst men det finns många som finns till för dig och vill stötta

    2011-01-06 | 00:30:30
  • emelie säger:

    Fina Jenny, klart du får vara ledsen. Tänker på dig, massa kramar <3

    2011-01-06 | 10:06:23
    Bloggadress: http://gladagatan.webblogg.se/
  • Maria säger:

    Fina Jenny.

    Du är stark.

    Jag sörjer med dig.



    KaninMaria

    2011-01-06 | 13:14:03
  • Catalin säger:

    Beklagar och är otroligt ledsen för din skull. All styrka till dig vännen!

    2011-01-06 | 14:08:41
  • Carro säger:

    Du verkar så klok! Och stark framför allt. Kram från gamla Carro.

    2011-01-06 | 15:31:32

Kommentera inlägget här: