kort och gott, Jenny

Sunday bloody sunday

Kategori: Allmänt

Söndag. Centralstationen, Espresso house.
Kan vara en sådan där dag när allt går fel. Egentligen började det igår kväll när jag, klumpedunsarnas kung råkar välta ner en dator hos dem vi är på fest hos. Hej hopp...! Tur som var att inget hände, men just själva grejen stör mig så jag ville gnaga av mig ena armen i ren skär ilska. På mig själv alltså.
Vaknar klockan åtta av att det hugger och drar i hela innanmätet på mig. Mens. SJälvklart. Glömmer det varje månad trots att vi börjar närma oss 12 år tillsammans. Jag och mensen.
Kommer ner till tågstationen för att åka till Halmstad och mys med Emelie. Tågen går 09.53 & 11.53. Jag kollar på klockan och den är 10.40.
Suckar högt och beställer en kaffe och mumsig yoghurt på E H för att döda tid och muntra upp mig. Sätter mig ner, öppnar den jävla yoghurten som är överfylld och spiller säkert tio liter runt om mig själv och omgivningen. Större SUCK.
Nu sitter jag och stirrar likt en alkis/pundare runt omkring mig efter fallande objekt, hala fläckar, folk med bombbältet runt midjan. Allt kan hända.
Låt mig bara komma hem hel och ren.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: