kort och gott, Jenny

Kiaaah!! Fight for your body!

Kategori: Fighting Fitness!

Jag är inte bara instruktör i BodyCombat och BodyPump, jag är också mer än halvvägs in på min idrottslärarutbildning. Träning och hälsa är lika viktigt för mig som luft och vatten och jag har insett att det skrivs alldeles för lite om just detta på min lilla blogg. Så nu introdcerar jag en ny flik; fighting fitness!


Träning och hälsa är något som är viktigt för alla. Folk idag rör sig  för lite och äter för dåligt för att kunna leva ett hälsosamt och friskt liv. Det behöver inte vara extrema livsval såsom tex jag har, ioch med att det är mitt jobb, utan det gäller att hitta något som är roligt och motiverande för just dig! Är det ett svettigt och fartfyllt fotbollspass med korplaget, eller ett yogapass, eller en utmanande klättervägg? Just go for it!


Nu har jag sommaruppehåll för min egen del på just instruktörsfronten, men jag kommer att fortsätta träna själv genom att gå på pass, springa, hitta på roliga gympass och så vidare som jag kommer att skriva om här så att ni kanske blir lite inspirerade, who knows?
Igår tex blev det en underbar löprunda på cirkus 45 minuter kring sjön här hos mamma. som det ser ut nu blir det nog en ikväll också.
Ciao amigos!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: