kort och gott, Jenny

Sluta dröm om det ljuva livet, (vi kommer aldrig va me om det) Och be aldrig mer om ursäkt, (för sakerna du aldrig gjorde)

Kategori: Allmänt

När helst tankarna om sommarn, sol, salta bad och allt annat som hör till dyker upp i mitt huvud, då finns det alltid vissa toner som står för bakgrundsmusiken. Musik som speglar sommar, ledighet, lättjan och glädjen med livet.
Ni som kan er hemläxa vet vem det är jag pratar om, redan efter att ha läst rubriken till det här inlägget.
Håkan såklart!
Jag har ägnat kvällen till att lyssna och verkligen sätta mig in i han stexter till de många sånger som har följt mig genom mina uppväxtår. På fester. På klubb. På bussfärder och bilturer. Ja, under större delen av min vakan tid. Som i "Kom igen Lena" där Håkan sjunger...

Jag vet att de bara är fantasier
och nu är hon i mig.
Och kommer alltid vara.
Och jag vet att allt är falskt och bedrägeri,
men det struntar jag i
för vi dansar och du har så mjuka läppar.
Eller i "Känn ingen sorg för mig Göteborg!" ...

På diskotek (bapapapa)
Men jag tar allting på lek även en hemlighet
Ta mig till kärlek ta mig till dans
Ge mig nåt som tar mig någonstans
För jag vill veta om kärlek finns

...innan man visste var kärlek var.
Men när jag helst av allt vill bli på tipp-topp-humör. Då slänger jag på "En vän med en bil" och dansar loss!

Och du sa
du måste vara sjuk
sjuk sjuk sjuk
Du måste vara blind
blind blind blind
du måste vara blind
för du kan inte se
när löven faller ner
hur ful jag är


Kommentarer


Kommentera inlägget här: