kort och gott, Jenny

Förändringens vind blåser...

Kategori: Allmänt

... genom hela jävla Halmstad! Shit!
Okej, ja kan stå ut med kyla.. och snö (trots att det börjar bli liite tjatigt nu. okej?!) men vind och blåst på detta?! Är det inte att ta i lite väl mycket Guran? Jag bara fråååågar.
Idag var det tiiidig morgon som gällde mina vänner. Klockan halv sju väckte min kära mobil mig med tonerna från Beethovens 5e symfoni. Mycket pampigt. Mycket effektivt! Man öppnar inte direkt ögonen lite försiktigt, sträcker på sig i lagom takt och tar lugnt upp luren för att trycka på avstängningsknappen. Nej nej, du HOPPAR upp, slänger dig på mobilen som åker ner på golvet av den dåliga koordinationen på morgonkvisten och stirrar dig nästintill fördärvad på golvet efter den lilla manicken som sprider sådana förädiska toner tidigt på morgonen. Därefter trycker du på alla knappar du kommer åt för att få tyst på eländet! Men du vaknar. Ordentligt.
Skola klockan 8.15 med styrketräningsövningar på schemat. Jippie! Som alltid kom ja lagom svettig efter min alltid så snärta cykeltur á la Tour de France-tempo (varför ligga på latsidan liksom). Därefter direkt på med armhävningar, bröstpress, utfall och så vidare. Fram till tio roade vi oss med detta för att sen direkt dansa vidare i folkdansens anda enda fram till 12. Lagom mör och pigg, yummie!
Nu ligger jag i soffan å myser med pälsbollen Molle som är här på besök. Vi tog oss en långpromenad i solen till apoteket för att hämta ut mina nya (förhoppningsvis underbara) piller som skall ställa allting tillrätta efter 2 1/2 månads helvete med Cerazette! Gggrrrrrr för dom!
Så nu har jag tagit den första tabletten på mitt nya liv. Yeah! Good hormones rocks! =)
Nu håller vi tummarna.
Tingeling!
Cool dude with cool bad-ass look
Run little devil-watch, run! Before I smash u into little pieces...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: