kort och gott, Jenny

Uppenbarelse...

Kategori: Allmänt

Det var länge sedan jag skrev "poesi", eller vad man nu skall kalla det.
Har inte haft inspiration.
Har inte haft lust.
Men inatt. En uppenbarelse.
Orsak?
Ett fyllesamtal..! Tro det eller ej.
Det bästa jag nog någonsin haft. Inget sludder och hickande, utan bara ren konversation och en del "clearing the air".
För har jag någonsin pratat om hur det verkligen påverkade mig, den där tiden... Nä. Det har jag inte. Och har jag då förstått hur det har påverkat mig. Nä.. Det har jag inte heller.
Hur fucked up jag var, och till viss del, är.

Ett djupt andetag.
Första omgången syre som fyller dig efter en lång tids frånvaro.
Fyller dig med kunskap och insikt.
Du är ovanför ytan, och inte längre under.
Solen är ljusare, varmare.
Vinden är kraftigare, mer svalkande.

Du finner åter vägen efter att ha varit vilsen.
Du vet inte hur lång den egentligen är,
men du bryr dig inte längre.
"Resan är målet", minns du att någon en gång sa.
Ett vacklande steg,
men du känner att du är starkare.
Du kanske inte kan vägen,
men du har förmågan att ta dig fram.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: