kort och gott, Jenny

1 juni, första officiella sommardagen

Kategori: Allmänt

Jag har inte uppdaterat på evigheter. Har varken haft tid eller lust. Jobb och livet rullar på och tar den plats det förtjänar. Jag är trött, men trött på ett bra sätt.
Skolan börjar närma sig sitt slut och barnen ser drömmande ut med ett hägrande sommarlov runt hörnet. Jag med för den delen. Skall bli skönt att få göra lite annat ett tag och "bara" ha ett jobb, haha!
Med solen och värmen blir det tid för frukt och grönt och bak- och matkunskaperna börjar dammas av.
Till kvällsmat rörde jag ihop lite vaniljkesella med färska frukter härrom dan... Mums! Och så sjukt mättade!
Sen kom jag för ett par dagar sedan ihåg att mamsen brukade koka rabarberkräm när den blev mogen. Så väl i affärn tog jag ett par försöksstänger och ja, det blev inte helt illa.
Får se vad nästa projekt blir, ikväll skall det iaf ätas tacos. Det är ju fredag för fasen ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: