kort och gott, Jenny

Att känna sig hemma

Kategori: Allmänt

Jag har skrivit om detta innan, om att känna sig hemma. Att det kan handla om platser, personer, situationer, ja det beror lite på. Jag har många "hem". Där jag och min sambo har vårat bo, där är jag hemma främst av allt, mitt sommarhus, hos mormor, hos moster, men jag känner mig speciellt hemma i klassrummet. Inte som elev, det har jag aldrig varit så bra på (rent studiemässigt asså, ja va ju en guldtös annars ;), utan där jag själv har rollen som lärare och utbildare. därför är det fantastiskt roligt att ha fått möjlgheten att göra detta under kommande läsår. Jag längtar riktigt efter att få dem att jobba och hjälpa dem nå över sina hinder. Tänk, att skolan kunde bli rolig trots allt ;))

Kommentarer


Kommentera inlägget här: