kort och gott, Jenny

Vintern rasar ut ur våra fjällar, drivans blommor smälta ned och dö

Kategori: Allmänt

De använde ett bra krångligt språk förr i tiden. Inte konstogt att utvecklingen stod stilla under vissa perioder...
Nu har ja knepat och knåpat lite här på bloggen för att dels roa mig under min sjukdomsvistelse (degandes i soffan alltså...) men också för att förbereda inför den kommande vår och sommarn.
Sommarjobbet börjar skicka meddelanden och det mina vänner, är ett starkt tecken på varmare tider. När portarna slår upp är det i slutet på april och blommor och sol är mer vanligt än snö och is, tack gode gud!
SOm sagt, jag ligger på soffan med en inte så rolig influensa som bjuder på snuva, feber, muskelvärk, yrsel, hosta och lite annat smått och gott. Undrade just när det var dax? har ju nästan klarat mig i tre månader utan någon form av värre åkomma. (Hurra!)
Men mina vänner, tycker ni inte att man blir "sämre" ju äldre man blir. Jag kan inte riktigt minnas att varenda förkylning kändes som pesten, eller att jag sov dagarna igenom om jag hade lite feber? Är det bara jag eller är man mindre tålig mot baskelusker nu för tiden?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: