kort och gott, Jenny

nu återseende...

Kategori: Allmänt

Har hållt mig borta från bloggen ett tag.
Quey??
Jadu, många andledningar, torka, tidsbrist, men mest av allt, hur kul är det att jämnt läsa om hur nere jag är å hur jag kämpar, S H U T   U P ! ! ! säger jag till mig själv.
Jag vill tacka alla underbara människor som har hört av sig på ett eller annat sätt, ert stöd och era ord gör varje dag lite lättare, lite bättre. Det krävs inte mycket för att man skall lyfta sitt sega arsle från soffan å ge sig ut i verkligheten. Ett ordentligt, stort TACK till er alla.
Så whats up?
Skolan har dragit igång igen. Nationalekonomoni, första kursen mikroekonomi... Jippie! Eller?
Väldigt intressant, men efter varje lektion är man lika förvirrad som förra med alla grafer upp och ner om skatteintäkter, elasticitet för kunsument och producent, efterfrågan och utbudsgrafer. Blivande ekonom är jag nog inte, men lite allmänbildning skall nog inte sitta fel.
Och idag hade jag besök av vad jag faktiskt tror är en av världens goaste fastighetsskötare. Hjälpte mig fixa tvättmaskinen som i fredags kväll bestämde sig för att inte längre centrifugera utan marinera alla vita kläder i äckligt tvättvatten istället. Not funny...!
En lektion i elektronikhantering och en pratstund över en kopp kaffe. Sweet sweet.
Nu väntar mat och lite tv-tittande.
Peace out!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: