kort och gott, Jenny

Mångfalden.

Kategori: Allmänt

Smärta. Glädje. Sorg. Skratt.
Vad berör dig?
Konst. Musik. Färg. Toner.
Vad får dig att lyfta?
Jag älskar att finna nya saker som får mitt inte att vibrera. Satt och "lunchade" (klockan 17?) med en vän idag och pratade bland annat om vad som får ens liv att kännas meningsfullt. Eller ja, hur andra kan gå miste om saker som musik, politik, diskussioner, konst och så vidare, för att lägga ner otaliga timmar på ytliga saker. Egentligen är svaret väldigt enkelt. Prioritet och intresse. Men för oss var det lika svårt att sätta sig in i deras värld där klassisk musik, historia, färg och komposition, talets förmåga inte har en meningsfull plats.
Nu vill jag inte att ni skall ta mig för en fördomsfull, uppblåst snobb för jag förstår variationens skönhet likaväl. Jag om inet annat har en enormt varierande flora av intressen- historia, housemusik, poltik, kampsort, mode, böcker, surfkulturen, klassisk musik, vampyrer! (the vampire diaires, true blood, twilight... allt sugs bokstavligt talat till mig!), konst, bilar... ja ni fattar. Jag älskar mångfald. Jag älskar att träffa nya människor och få ta del av deras värld och hur de tänker och upplever, har upplevt och värderar. Men samtidigt, som så många andra, kan man finan det besvärligt att acceptera att andra helt enkelt inte har något intresse för samma saker som en själv ibland. Men så är det och man får bara acceptera det.
Just nu har jag t e x upptäckt konstnären Helene Schjerfbeck genom "Antikrundan", jajamensan, I'm a big big fan of that show. Till hennes tavlor kan jag gärna lyssna på lite Håkan Hellström, det funkar finfint i min värld.
Länge leve M Å N G F A L D E N !!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: