kort och gott, Jenny

En olycka kommer sällan ensam...

Kategori: Allmänt

... heter det ju. I veckan lyckades jag krocka med en elev under en idrottslektion, såpass att jag dök i backen. Jag kunde inte annat än skratta efteråt då jag står där som lärare, domare under en basketlektion, men lyckas ändå bli den enda som kolliderar med en elev, huvudena ihop så att mitt öra fick en ordentlig smäll och jag, föll ner.
Idag gick jag ner till vårdcentralen där de sa att jag kan ha fått en liten hjärnskakning och ett kraftigt blodutgjutet öra. I och med att jag inte svimmade, tappade medvetandet, men att smällen var såpass kraftig så är det ingen fara men att jag kan ha huvudärk under ett par dar och bör ta det lite lugnt. Men örat, shit asså! Då man inte har så mycket plats där, mest brosk och skinn så blir ju allt "extra" väldigt tight! Så det är väldigt väldigt ömt och känsligt för beröring.
Jaja, ännu en erfarenhet rikare eller vad man brukar säga. Nu skall jag återgå till lite läsning om pedagogisk undervisning och intervjuer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: