kort och gott, Jenny

Att skämmas över att vara svensk.

Kategori: Allmänt

Sverige är annorlunda från och med idag. Ingen vet nånting.
Ingen vet varför det blev som det blev. Hur ett främlingsfientligt parti fick möjligheten att sitta med i vår riksdag och tycka till om lagar och förordningar som rör vårt land. Landet Lagom där alla skall vara välkomna, där vi ser till varje enskild människa. Där vi stöttar och hjälper och försöker få varenda en att hitta en plats och få ett drägligt liv.
Detta är på många sätt en utopia, det är vi alla medvetna om. Ett perfekt land existerar inte men det gör det ju fan inte lättare genom att stoppa rasism i vad som skall vara vår lagstiftande vagga.
Hur fan tänkte ni egentligen?!
Jag hoppas innerligt att de flesta av de totalt intelligensbefriade som la sin röst på SD har fått sig ett slag i bakhuvudet och tänkt: SHIT! Va har jag gjort?!?!
Om inte kan jag hjälpa till lite... HUR FAN TÄNKTE NI?!?!?!



Redan idag när jag skulle gå och hämta ut ett paket på posten fick jag en tankeställare på grund av det rådande valresultatet. Kiosken jag hämtar mina paket i ägs och drivs av en man från Iran, och när jag stod där och skulle hämta mitt paket slog det mig; tänk om han tror att jag har röstat på SD?! Bäst att le och vara extra trevlig så han förstår att jag hatar allt som har med SD att göra!
Hur sjukt är inte det?! Inte nog med att Sveriges invandrare skall behöva gå omkring å känna sig hotade för att 5,7 % är rasister, eller som i Hässleholm, Skåne, där 15% röstade på SD, vi som inte vill ha nånting med dem att göra skall behöva oroa oss för att bli tagna för att vara Sverigedemokrater.
Jag är så besviken på Sverige och mest besviken på ungefär 6% av dess befolkning.

Kommentarer

  • Jimmy Lundqvist säger:

    Det kan också vara en väckarklocka för våra andra partier att tänka efter hur vår invandrar politik har varit. Det finns ju beviserligen tillräckligt stor andel svenskar som tycker att frågan har blivit ett tillräckligt stort problem att det ska tas upp av landets högsta organ.

    Att sedan bojkotta och inte låta dem föra fram sitt budskap är nästan värre än deras åsikter. Vi lever i en demokrati och detta är priset. Det viktiga är att låta dem föra sin talan och knäcka deras argument för att bara säga att dom är idioter och inte låta dom själva visa att dom är idioter har ju hittills bara gjort dem starkare.

    2010-09-21 | 01:07:04
  • A säger:

    Förstår inte vad du menar med "landet där alla ska vara välkomna". Fri invandring har vi aldrig haft.

    2010-09-21 | 20:26:59
  • Jenny säger:

    Till A.

    Jag har inte skrivit eller nämnt att vi har fri invandring, men vi har ett klimat och en standard som säger att vi inte väljer bort någon genom hudfärg, religion, etnicitet etc. Det finns en möjlighet att komma till Sverige om man så önskar, och man är välkommen oavsett vilket land man kommer ifrån. Fri invandring är endast möjligt i en framtid då landsgränserna har suddats ut och vi eventuellt har blivit en såkallad Europeisk union, eller världsunion där man reser fritt över "gränser". Men något sådant kommer vi inte att ha inom den närmaste tiden, eller kanske aldrig.

    Men frågan är vad DU inte förstår med ett uttryck som "landet där alla ska vara välkomna"?

    2010-09-21 | 21:12:13
    Bloggadress: http://kortogottjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här: