kort och gott, Jenny

I'm Aliveeeeee!!!

Kategori: Allmänt

...eller ja, nästan iaf.
Efter hemkomst från Sälen, vilket tog tolv timmar med buss, huserade jag mig i söder hos älsklingen med hela mitt stora lass smutstvätt i två stora väskor. Tanken var en mysig övernattning å sen hemgång på måndagen, men ICKE! Influensaviruset högg sina långa smutsiga klor i mig och grävde sig allt djupare och djupare ner i mitt saftiga kött och lät mig glida in i en lång sömn som varade i tre dagar. Inte förrän idag, onsdag, kände jag mig någorlunda ok för att ta mig ur sängen och ta mig en titt utanför dörren för att införskaffa lite nytt syre.
Antingen är det för att man blir äldre, eller så var det "upplevelsen" i snöbivacken, eller så var det som sköterskan på sjukvårdsupplysningen sa; mini-svinis... men så här sjuk har ja då aldrig vart innan! EVER!

Så, som ni nu har förstått så var jag föregående vecka i Sälen. Stöten för att vara exakt, på s k Vinterutbildning med klassen. 6 fullspäckade dagar från 9 på morgonen - 17 på kvällen med längsskidor, utförsåkning, snowboard, snöbivacksbygge och annat smått och gott. Varje kväll runt nio satt man och somnade framför TV'n och bara längtade i säng. Vädret var exemplariskt de första dagarna. Sol och lite minusgrader gav både D- vitamin kick och solbränna. Solen höll i sig ända tills på torsdag då vi vaknade upp i s k snöbivacker, små rum eller hus man gräver i snödrivor uppe på fjället och sedan sover i (låter kanske kul men nej nej. Tänk er 8 timmars grävande i evighet där allt du har på dig blir pisseblött. Dessa kläder skall du sedan hänga på ryggsäcken och låta "frystorka". Världens dummaste uttryck ever! Skorna är lika blöta de och är därmed stelfrusna på morgonen när du skall upp, få igång lägret och sedan ta dig hem de 5 kilometrarna du gick dit, men nu med lite sömn i kroppen och kyla...).
Torsdagen gav oss snöoväder hela vägen tillbaka till vår stuga där vi alla däckade av total utmattning. Fredagen regnade men lördagen var fin igen med t o m plusgrader. Men då var alla så trötta efter den gångna veckan att allt man ville var att åka hem dagen efter.
Och nu ligger jag här nerbäddad med snuva och ömma muskler. Missar en hel veckan lektioner för att jag har blivit pissjuk. *suck*
Jaja, ja får återkomma när livsgnistan åter igen är tillbaka och livet ser lite ljusare ut.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: