kort och gott, Jenny

Regn regn regn

Kategori: Allmänt

... men sommarregn!!
Är i skrivande stund hos min älskling nere i Helsingborg och myser SJÄLV i den stora sängen framför TV'n. Jag är lite krasslig. Har åkt på årets första sommarförkylning med en touch av pollen. Det ni! Det är grejer vill jag lova. För den som är intresserad kan jag meddela att min dingelidong i halsen (ni vet den där saken som hänger som en påse, vet inte vad den heter egentligen) var igår tre gånger så stor som vanligt och gjorde det ganska så svårt att svälja. Inte kuuuul!
Så planen för idag är en riktig myspys dag. Jobbade 6 av 7 möjliga dagar förra veckan så en hel-ledig dag är det minsta jag förtjänar.
Mina tankar går dock till "Brown sugar" som idag skall urnsätta sin far som hastigt gick bort i en hjärtattack för ett par månader sedan.
Jag kan inte säga att jag vet vad hon går igenom, men jag kan känna hennes smärta och sinne då jag själv kan hamna i liknande situation framöver. När ens föräldrar är sjuka, svaga, t o m döende blir det lite av förvrängda roller. Man måste byta plats och bli den som är stark och omhändertagande. Vilken är en självklarhet då det handlar om en närstående. Det sker automatiskt. Det som är svårt är när man är själv och är van vid att alltid kunna gå till sina föräldrar för stöd.
Jag vet att jag inte är ensam. Jag har en underbar familj, fantastiska vänner och en så stark och omhändertagande pojkvän som finns här för mig. Men man kämpar mycket på egen hand. Kommer du hem till en tom lägenhet så är det svårt att lyfta luren och gråta floder, slänga över den smärtan på nån annan. Man kämpar mycket själv, omedvetet.
Men jag tackar alla som är min närhet. Ni hjälper mig mer än ni tror.
Nu, tillbaka till TV'n och mys.

Kommentarer

  • eva säger:

    åh jenny vad du skriver fint, livet är tufft men din mamma kommer att kämpa på det vet jag hon är så stolt över dig,



    Kram du får gärna ringa och gråta till mig hälsningar Eva

    2010-06-07 | 17:51:49
  • victoria säger:

    Gomspene heter det hahaha.

    Så nu vet du lilla hjärtegryn!

    2010-06-08 | 11:04:40

Kommentera inlägget här: