kort och gott, Jenny

Right ideal?

Kategori: Allmänt

Ilska? Raseri? Jag vet inte var jag skall börja.
Satt och sökte på nätet och hamnade på en gammal debatt om vad utvikningstjejer skickar för signaler till dagens ungdomar och då speciellt till unga tjejer.
"Man skall inte behöva ha stora bröst, blonderat hår och ligga utfläkt på en pläd för att få uppmärksamhet."
Nej, det håller jag helt med om. Ingen tjej skall behöva känna att hon inet duger för att hon inte stämemr överens med tjejerna i dessa tidnngar och bilder. För det första så är flesta av dessa opererade för att få de fylliga brösten, den putiga rumpan och de föföriska läpparna. Sen har man lagt ner ett hejdundrans jobb för att få till den sista touchen på bilderna. Tagit bort lite där, lagt till lite där- alla som har eller har jobbat med Photoshop vet hur lätt det är att "fixa till" korten lite.
Men, det var inte det här som irreterade mig. Det som upprörde mig var hur flera av deltagarna istället hyllade modellvärlden, catwalken alltså, och menade att dessa kvinnor var de man istället skulle fokusera på som idoler eller rolemodels för unga flickor. Detta för att de signalerar ett mer professionellt och seriöst intryck...
Professionellt? Seriöst?
Här slog det nästan slint i huvudet på mig!
Om jag skulle välja mellan att visa bilder på s k "nakenmodeller" eller "vanliga modeller", så skulle jag faktiskt hellre visa nakenmodeller. Varför? Därför att jag anser att modevärldens modeller försätter och signalerar att du är inte lycklig och fulländad om du inte är superduper-smal, lever på kokt gurka och springer 3 mil per dag!
Visst, en nakenmodell signalerar inte de bästa idealen heller. "Stora bröst och sexig blick får dig älskad och åtråvärd", men snälla, dom slipper iaf svälta för att "må bra".
Ingen av dessa är bättre än den andra, de har sina brister. Men kolla på dessa bilder och säg mig, rent ytligt, vad ni tycker verkar mest hälsosamt?
...eller

Kommentarer

  • myran säger:

    vet inte vad jag ska säga om d översta bilderna, förskräckliga?!? de andra ser som du säger hälsosamma o sexiga ut! att ha lår som lår som är lika smala som vader som i sin tur inte är tjockare än en tändsticka känns mest ostabilt o farligt.! Detta ämne kan man snacka om i evigheter, mycket intressant!



    Puss

    2010-01-25 | 18:48:16

Kommentera inlägget här: