kort och gott, Jenny

Poliskärringen kallade mig hora!

Kategori: Allmänt

Nej, det här är inte ett skämt och ja, det är jag som skriver som inlägget handlar om.
Igår var jag och A på polisen för att skaffa ett id-kort till honom. Då han inte hade annan giltlig identifikationshandling, så följde jag med för att intyga att A var A och ingen annan till exempel B, C eller D.
Väl framme i luckan tittar en alldeles för-rödhårig-för-att-vara-hennes-egna-färg-eller-för-den-delen-på-något-sätt-vara-klädsam-tant i övre medelåldern ut sitt rödsprängda huvud. A förklarade situationen och sa sedan att jag var där för att hjälpa till.
"Tyvärr kan jag inte använda henne. (använda?) Hon kan lika gärna vara en flicka du har plockat upp på gatan och betalt 100 spänn." *tystnad från alla inblandande*
"Ehm... Ok."
Vi blir hänvisade till skattekontoret istället och går därifrån. När vi väl kommit utanför polishuset tittar jag och A på varann och gapskrattar!
"Kallade hon dig vad jag tror att hon kallade dig...?"
"En flicka som du plockat upp för gatan för 100 spänn..."


Okej, jag fattar vad hon menar, men det finns för tusan hundra andra sätt att förklara att vi inte kan lita på att detta är din flickvän. Men kalla mig för fan inte för en flicka från gatan! Och som om inte det var tillräckligt! 100 spänn! Ser jag så jävla billig ut?!?!?!
Kan man göra någon form av anmälan? Så kanske jag iaf kan tjäna in de där 100 spännen som jag blev utan för besväret, hehe... Jävla kärring!
Snökaos i Halmstad. Begav mig iaf ner på stan och införskaffade det så mirakelbeströdda mineralsminket i.d.
De hade ett erbjudande om ett s k startpaket med 2 foundation, 1 concealer, någon form av primer och ngt slags solpuder + 3 borstar för 998 svenska riksdaler. Dyrt! tänker ni. Nej nej, säger jag. Hade jag köpt allt detta löst hade jag fått spotta nästan det dubbla! Det du! Det är inte fy skam.
Så om 2-3 veckor återkommer jag för att ge min dom, är den så mirakulös som alla säger? Låt oss se.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: