kort och gott, Jenny

Nattsudd och morgontugg

Kategori: Allmänt

Ömmande muskler.
Skav i halsen.
En igentäppt näsborre.
Japp, årets första förkylning har slagit sina sylvassa klor i mig. Däremot vill jag inte riktigt säga att det är just förkylningen som är anledningen till de värkande musklerna. Det kan lika gärna var så att jag är lite ur form och drabbats av träningsvärk efter gårdagens bravader... Hmm, mycket mer troligt faktiskt.
Och idag måste jag ställa mig och köra igenom Combat- passet tills knogarna blöder och lederna skriker "Nej NEj NEJ!!!" Jag kan iof trösta mig med att det kommer göra mig varm. Jag som annars nu för tiden har en medeltemperatur på 25° celcius tack vare den "Sibiriska kylan". Inte coolt! Mjukisbrallor, långärmade tröjor och sockar, det mina vänner, är vad jag sover i under ett duntäcke med två filtar. Mysigt? det vet jag inte om jag kan hålla med om.
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så ser jag varje morgon fram emot att hälla upp en stor het kopp kaffe som sänder värmeimpulser genom min stelfrusna kropp (nedfrysning efter döden, my ass...!). Utmaningen är bara att ta sig upp från den underbart varma sägen och gå de 5, 6, 7 stegen till kaffeapparaten genom vad som känns som med det Antarktiska vinterlandskapet!
Det bästa tips som jag fått inför det nya året, det är att kvällen innan ladda kaffeapparaten med filter, vatten och kaffe vilket resulterar i att man på morgonen bara trycker på on- knappen! Fantastiskt! Så många minuters lidande jag sparar.
Påväg till kaffeapparaten med tjejpolarna efter en övernattning "aka" sleepover, hemma hos mig. Om vi sprang så skulle det gå fortare kom vi fram till...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: