kort och gott, Jenny

Det svarta guldet.

Kategori: Allmänt

Sedan 2005 är jag fast. Det är en last jag aldrig kommer att kunna lägga av med. Det kommer att vara ett livslångt förhållande som innebär många intima stunder ihop. På samma sätt som det kändes i början, likadant känns det idag när jag tar mig enstund av frid tillsammans med min älskade. På morgonen, lunchtid, eftermiddag- så fort jag tänker tanken fylls jag av en inre frid som fyller mig från topp till tå.
Jag pratar såklart om kaffe! Denna fantastiska skapelse som vi kan tacka de forntida Inkaindianerna för (tror jag...). Tänk att ett par rostade, malda bönor kan ge sådan eurofi till så många människor?! Är du trött? Ta en kopp kaffe. Vill du ha en lugn stund i soffan? Ta en kopp kaffe. Komma bort från det tråkiga mötet på jobbet? Ta en kopp kaffe.Kaffe är lösningen på alla dina problem. (nästan ialla fall)
Nu sitter jag hemma i soffan, lyssnar på P3 och har min stora morgonkopp med det svarta guldet i. Den bästa stunden på hela dan.

Kommentarer

  • strutsen säger:

    Vill du spy? ta en kopp kaffe

    2010-01-08 | 21:04:35
  • adrianssen säger:

    jaha...min fiende!!

    2010-01-08 | 23:45:29

Kommentera inlägget här: