kort och gott, Jenny

Uppdatering!!!

Kategori: Allmänt

Tisdag.
Halmstad.
Hela dagen har snön öst ner. Okej, kanske inte öst ner men det har varit en kontinuerligt nederbörd av denna vita massa som har förpestat min tillvaro de senaste veckorna. Det enda som är positivt med snön är att den på sätt och vis lyser upp tillvaron. Hade inte snön vart här hade det vart ganska så mkt mörkare och dystrare. Så lite får man kanske stå ut med detta, trots svårframkomlig terräng och ständig väta.
Helgen spenderades i Göteborg tillsammans med kärleken. Det var mys och lugna dagar som stod på schemat. Uppdatering från väninnorna och 2a delfinalen i melodifestivalen. Inget å hurra för direkt (melodifestivalen alltså)... Men vad skall man egentligen tro, det är ju trots allt Melodifestivalen vi pratar om, inte Grammy Awards!
Jaghar dessutom brottas med mina nya p-piller som spökar med mina hormoner och mitt humör. Ena stunden glad å pigg, för att i nästa tänka på döden och allt som är svart. Okej, nu överdrev jag igen, men visst är det märkligt att det måst evara på detta sätt? Denna övergångsperiod innan kroppen har vant sig? Undrar hur ni män har det? Beror ert humör enbart på faktorer som hunger, sömn och sportresultat? Eller är era hormoner också eran värsta fiende ibland? I wonder...



Nu skall här pluggas, lagas goooooo mat och laddas inför resten av veckan. Föreläsning och jobb imorrn. Gymnastikexamination på torsdag, romerska ringar och räck för att vara exakt, och fys-test iform av Bip-test på fredag. Mycket smarrigt. Men även fast jag nu är mitt i min idrottslärarutbildning så känns det alltid lika mysko att faktiskt ägna min utbildning åt att göra sådant som redskapsgymnastik som är så förknippat med grundskoletiden. Och det gör jag nu! Vid 23 års ålder! Värre kunde det ju ha varit... haha!


Hmm... Va tror ni? Skulle man klara av det?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: