kort och gott, Jenny

Dax för nya tag!

Kategori: Allmänt

Sitter nu i min lägenhet och analyserar min gällande situation. 
Mamsen skall idag opereras och det känns faktiskt bra. Är såklart orolig, men nu har de iaf koll på vad det är samt att de skall fixa till hennes navelbråck samtidigt. Vilket hon annars skulle ha gjort senare i vinter. Så nu får hon ju operation two-in-one kan man säga... Tänk så många "hollywoodies" som skulle dö för den möjligheten?! 
Så u är det bara att vänta tilsl hon ringer och berättar om allt. 
Det värsta med allt det här är att inte kunna vara där! Hon är ju inte ensam, både moster, mormor och bror med fru har varit där och hälsat på, men jag! Jag är kvar här nere i sket- Halmstad! 
Har två obligatoriska saker i skolan som mor min vet om, och därför har hon näst-intill förbjudit mig från att komma hem innan de är klara. Så imorrn är det bara en grej kvar å sen drar jag hem till Götet! Då skall jag passa upp på min underbara mor, oavsett om hon är kvar på sjukan eller om hon är hemma. Har nog aldrig velat lämna den här stan så mkt som nu...!
Förkylningen har dessutom börjat släppa, vilket är superduper-skönt! Nu kan jag börja fokusera lite mer på träningen igen. Hade, dumt nog, mitt danspass förra onsdagen trots feber och elände, och mitt BP- pass i lördags. Då var jag iof lite piggare men låångt från frisk. Men nu känns det lite bättre så nu kanske jag kan börja träna på allvar igen. Har en liten plan denna höst. Skall se hur pass vältränad man kan bli om man verkligen går in för det. Har ju lyckats dra på mig lite sommarsynder (nähä?! ovanligt!) som jag inte riktigt trivs med, och det var också längesedan jag verkligen var i topptrim. Så nu är det dags tycker jag. Men nej, jag skall inte bara leva på sallad och inget godis, utan det handlar om sunt förnuft och att unna sig emellanåt. Inte varje dag, men lite då och då. 20 november är första kontrolldatum, så vi får se hur det går. 
Nu skall jag dra mig ut på promenix hade ja tänkt.
Tingeling!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: