kort och gott, Jenny

Första advent, lussebak, julpynt...

Kategori: Allmänt

Vi är redan här! Första advent... Nedräkning kan man nog säga. Dels är det en indikation på att julen, Jesus Christ birthday, snart är runt hörnet. Men det påminner oss också om att året 2009 snart är till enda. 2010 knackar på dörren och väntar på att bli insläppt. Och vad innebär det? Nyårslöften i mängder... Viktnedgång? Bygga ut huset? Påbörjda den där keramikkursen? Anmäla till Göteborgsvarvet?

Jag skiter fullständigt i sånt! Det håller inte i längden. Jag tar istället dagen, eller året rättare sagt, som det kommer.
2010 skall jag påbörja andra terminen på min idrottsutbildning, och tredje året på lärarutbildningen. (!)
Wow! Det har jag lite svårt att greppa fakt. Att jag snart har avverkat halva utbildningen. När jag påbörjade det här spektaklet hösten 2007 så kändes 5 år som en eeeeeeviiigheeet! Nu är det mitt liv och faktiskt svårt att första att det en vacker dag tar slut, studietiden alltså...
Men till lite annat, mindre livsåskådande. Lyan har fått en liten make-over. Nya billyhyllan fyller sin funktion till max. Hur har jag överlevt utan den innan? Amazing...
Julpyntet är också uppe, för första gången på mina snart 3 år här i Halmstad. Ägde inte ens en liten tomte innan och nu har jag adventsstjärna, ljustake, dukar å massa annat "juligt".


Om snart 2 timmar skall jag på kvartalsutbildningen för Body Pumpen. Det skall bli riktigt riktigt sköj! Mucket svett och maxade muskler.. Yummie!
Sist men inte minst....
Glad första Advent!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: