kort och gott, Jenny

En kort utlandssemester

Kategori: Allmänt

Igår, mina kära läsare, tog jag tåget till ett annat land. I alla fall så kändes det så. Jag påstod att det kändes litegrann som Köpenhamn, men det fick jag snabbt slängt i ansiktet av min "guide". Nej nej, Helsingborg är tydligen inte ens i närheten av Köpenhamn!

Okej, sa jag. Men innerst inne så tyckte jag iaf att det kändes litegrann som Köpenhamn. Men det sa jag inte högt....
Helsingborg alltså. En stad i den södra delen av Sverige. I landskapet Skåne. Och trots att jag nästan inte förstår vad folket i staden sa(skånska är ju väldigt likt danska emellanåt. Därav lite av utlandskänslan...), så behövdes det inte konverseras så mycket med ortsborna, då jag hade sällskap av en mycket trevlig, ung man som fyllde min dag med både skratt och allvar. Mest skratt...
Vi vandrade genom Helsingborgs många, långa gator och tog även en sväng längs med "the beach". Mycket vacker får jag säga. Men det mest minnesvärda (nästan mest minnesvärda måste jag inflika, men det andra är liiite barnförbjudet så därför skriver jag inte om det... ) var det mest fantastiska café jag någonsin, NÅGONSIN vart på! Från golv till tak, från bakverk till kassamaskinen, var det genomgående temat 50-tal! Ebbas's var namnet! Det mest fantastiska fik i världen...! FAKTISKT! (och jag står för det!)
Fick även lite lätt syrebrist vid ett par tillfällen vilket ledde till lite lätt yrsel, men bara av den positiva typen, men det är också lite BF, så det skriver jag inte vidare om... (om man frågar snällt så kanske jag berättar om det).
Sammanfattningsvis, en kanondag, trots skitväder, som bara gav mersug...
Puss å hej! Leverpastej!

Kommentarer

  • emelie säger:

    låter bra vännen! först tänkte jag syrebrist??? men sen tände sig lampan :)love!

    2009-11-08 | 10:15:19
  • victoria säger:

    Helt klart sveriges bästa café!

    Sen vill jag gärna veta mer!



    PUSS

    2009-11-09 | 14:12:02

Kommentera inlägget här: