kort och gott, Jenny

Bloggandets konsekvenser

Kategori: Allmänt

Sitter denna torsdagmorgon å kollar på "...efter tio" med Malou, där de diskuterar det här med dagens bloggar och hur det egentligen påverkar allmänheten.
Detta har varit ett ganska hett ämne under en tid, men det som har förvånat mig är att många mest har skrattat bort just det som "Kissie" har valt att nischa sig mot, just att kritisera och spy galla i så stora mängder för att locka till sig läsare och på så sätt tjäna pengar på det.
Hon själv påstår att det är ett alter-ego, att det inte är hon själv som framställs i denna blogg, men då vågar jag faktiskt säga att "Jo, det är det visst...". Även fast Kissie, eller Alexandra som hon egentligen heter, väljer att genom sitt alterego skriver ett inlägg om alla patetiska, feta människor som finns där ute, så gör hon detta officiellt på nätet. Detta lagras, finns i arkiv och kommer att vara lika tillgängligt om 20 år som det är idag. Vill Alexandra förknippas med detta när hon är 30 eller 40 år gammal. Eller skall hon fortfarande sitta med sitt blonderade, upptuperade hår, Ed Hardy- kläder och svanka in i kameran? Okej, då kan jag förstå att "övning ger färdighet". Men tänk om henens värderingar är helt annorlunda då?
Jag själv har utvecklats en del sen jag var 18 år. Och det är bara 5 år sedan (eller kanske en livstid enligt Kissie?) Står jag för allt jag sa och gjorde när jag var 18? Oh no! Tack gode gud så har jag fått mer kunskap, livserfarenhet med mera, som har lett till att världen inte roterar kring en liten bubbla.
Jag påstår inte att jag är någon allvetande guru som sitter inne med all moral och etik, men jag menar att med tiden så vidgas ens syn på livet, erfarenheter leder till förståelse och jag anser att det är viktigt att ha detta i bakhuvudet när man väljer att göra uttalande om diverse olika saker.
Att en 18- åring gör uttalande utan eftertanke är förlåtligt, men att en 22-åring gör detsamma, det är bara ren idioti!

Kommentarer

  • Jessica säger:

    BRA SKRIVET!! Håller med till tusen. TÅL inte människan... saken... "påhittet". Usch.

    2009-11-21 | 17:55:34
    Bloggadress: http://jerkono.blogs.se

Kommentera inlägget här: