kort och gott, Jenny

Att leva i synd

Kategori: Allmänt

Det här börja bli en vana nu. Att sitta å blogga under lektionstid när eleverna sysslar med sitt eget. Kan ju fakt räkna in detta som en fast punkt nu i mitt annars så oerhört spännande liv! 
Men ikväll blir det tack och lov lite rajtan-tajtan, hehe... Min kära väninna sedan ungefär 15 år tillbaka, arrangerar lite galej at her place. 
Har inte sett henne på ett tag eftersom hon tillbringar mestadels av sin tid på resande fot runt om i den stora vida världen. Som om inte det var nog så har hon även en inte alltför trivial accesoar vid sin sida som både fyller hennes intellektuella, och fysiska behov! Bitter? Jag? Nejdå.. bara realistisk.
Nä, men hon förtjänar det. Hon är en av mina äldsta och bästa vänner, så ja håller inget ont emot henne. Det är väl bara jag och min oerhört händelserika vardag som skriker efter lite köttsliga lustar och oansvarigt handlande. 
Och vem skall stå för det?
Jag såklart!

Vill bara ha allt annat byråkratiskt klart i mitt liv innan jag vältrar mig i synder. 

På tal om våra svåra och rotlösa problem här i världen, så hade jag å den snygga idrottsläraren en härlig konversation om just aktuella problem i dessa tider.
Han har 3 olika jobb på G just nu, alltså mer än vad någon i dessa tider skulle kunna drömma om- och han mår dåligt för han vet inte vad han skall välja! 
Han blir färdig lärare nu till sommarn, å har därmed blivit erbjuden en tjänst här på skolan i höst. (Hur många har jobb direkt efter examen liksom?!) Men, han oxå blivit erbjuden en utlandstjäsnt i cirkus 5 månader i Kosovo, då han har en utbildning inom det militära! Och som om detta inte var nog så har han oxå en fast anställing på ett gym här i stan. Så, what to do?! 

En del har det bara för bra helt enkelt! Fast han kan ju inte hjälpa det iof, Han är ju både snygg å trevlig, å smart...hehe




Vilken synd skulle du föredra??

Kommentarer


Kommentera inlägget här: