kort och gott, Jenny

Inifrån klassrummet

Kategori: Allmänt

Hehe... Har fått en flashig Mac-dator att leka med under tiden jag är här på skolan. Så jag kan fixa snygga power point-presentationer å så. Fast just nu så sitter jag med under en samhällskunskap lektion och skriver lite på min nya fina blogg(busigt!).

Nej men jag har faktiskt varit duktig å gjort klart allt inför nästa lektion, så vad skall jag göra när alla elever sitter å jobbar självständigt?!
Dagen började med att jag skulle varit med på idrottslektionen, men den var inställd p g a nationella prov, men det visste hade ingen haft hjärta att berätta för mig. Så där stod jag klockan nio noll noll och väntade utanför idrottshallen. Jag var egentligen inte så besviken över att få vara med och observera, utan mer för att jag inte fick träffa den heta läraren som håller i idrotten! Här snackar vi yummie yummie!
F d officer som nu sadlat om för att ägna sitt liv åt att undervisa finniga, hormonstinniga tonåringar i idrott och historia. Kan det bli bättre?? =)

Men jag behövde inte lipa länge. Han dök upp lite senare och vi satt och pratade om ditten och datten i lärarrummet. Mkt avslappnat och vardagligt... MEN med den det där lilla pirret i magen. Flörtande på jobbet- we like!

Nu skall jag återgå till att vara duktigt och intresserad av befolkningsprognoser.

Ciao amigos!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: