kort och gott, Jenny

Glass, glass, glass i stora lass, lass, lass...

Kategori: Allmänt

Jag undrar hur det känns att komma på något som ingen annan kommit på.
Någonting som dessutom är så unikt att det lockar till sig människor från alla håll å kanter.
Och som också tilltalar såpass att det bildas fansajter, grupper(typ facebook?), konvent och så vidare.
Undrar hur det känns?

Som till exempel den klipska dam eller herre, som på något möte sa;
"Men asså... Ett Ben & Jerry- glasscafé? Vad tror ni om det?"
På något viktigt möte på Liseberg.

Varför har ingen tänkt den tanken innan?
Varför just han eller hon?
Och vad kände den personen just då?
Eurofi?
Lycka?
Pirr i magen?
Ångest? (det finns ju en del som faktiskt får ångest av att vara ypperligt supder-duper-smarta... av ngn anledning)

Det jag ville komma till iaf var att idag efter jobbet satt jag, Joel, Paulinne och Ida och smaksade på varsinn kreation av denna himmelska konstellation!
Om jag inte hade jobbat på Liseberg, eller skall bl lärare, då hade jag velat jobba på Ben & Jerry!!

Tänk att dagarna i ända få tänka ut smarriga och läckra blandningar av glass!
Lite vaniljglass, sen lite polkakarameller, kanske ett rippel av lakrits, med chokladpralinen formade som fjärilar- och kallade den för "Polish salt'n choklish" eller ngt annat fiffigt!
Sicket jobb alltså.

Gott var det iaf, så ett stort tack til den som fick sin vilja igenom på det där mötet!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: