kort och gott, Jenny

Michael Jackson, King Of Pop, är död.

Kategori: Allmänt

Min allra första idol någonsin, avled igår 14.16 lokal tid i USA. Han insjuknande i koma som en följd av hjärtstillestånd, men gick inte att återuppliva. Han blev 50 år gammal.
Man kan titta på vilken nyhetskanal eller läsa vilken tidning, alla skriver och pratar om honom. För han var en legend, långt innan han gick bort.




Michael Jackson var min allrs första idol som liten. Vid fem års ålder var mitt rum tapetserat av bilder och tavlor och diverse idol-prylar, från golv till tak, och trots att den intensiva idoldyrkar-oerioden avtog, har mitt intresse och min facsination aldrig förädnrats. Hans usik lever vidare och är bland det bästa som finns från vår tids musikgalleri.

Jag känner mig faktiskt tom. Trots att hans liv kantats av en rad negativa aspekter, så kan jag inte låta bli att hoppaas att inget av det var sant. Han är en stor del av min barndom och min uppväxt, och hans musik kommer fortsätta att prägla mitt liv.
För att inte låta för nostalgisk vill jag ända påpeka att han var och är, The King Of Pop!

Kommentarer

  • jossan säger:

    Ett vackert sätt att minnas Michael...skulle vilja att han fick läsa det här, hoppas de har tolk i himlen...

    2009-06-28 | 00:10:47

Kommentera inlägget här: