kort och gott, Jenny

When is too much?

Kategori: Allmänt

Nu när man har börjar jobba med så kallat "fitness", så blir man också mer medveten om hur denna värld ser ut och fungerar.
Jag har alltid älskat att träna! Träna för att det är kul, för att adrenalin-kicken får mig att må absolut super! Så jag har sällan tänkt på att jag skall träna för att få de där 6 magrutorna, smala låren, putiga rumpan eller vad det nu kan vara. Jag gillar att ha en stark kropp som tar mig fram och håller mig uppe i mitt liv och som bidrar till mitt eget bra:iga mående.
Visst, jag har haft en period där träningen fick utsvävade konsekvenser, men det var inte träningen isig som låg bakom utan andra faktorer i mitt liv. Träningen blev mer ett verktyg att förverkliga en skev världsbild som inte på något sätt var hälsosam.
Men när blir träning "för mycket"?
Är 10 pass i veckan för mycket? Eller 200 sit-ups per dag? 1-2 mil löpträning ett par ggr i veckan? Eller är det så att när träning blir en majoritet av ditt liv, när du planerar hela din vardag kring detta, är det för mycket?
I helgen var det nämligen Fitness Festivalen i GBG, och där utförde man bland annat Lucia-pokalen, vilket är en tävling där deltagarna visar upp sina max-deffade kroppar, insmetade i lager på lager av brunkräm som framhäver varenda kropp och krök som varje svällande muskler avger.
Är detta ok? Vad tycker ni?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: