kort och gott, Jenny

För att sammanfatta...

Kategori: Allmänt

... det gångna året, eller kanske t o m årtiondet. För som så många innan mig har påpekat så har vi nu snart avverkat de första 10 åren på 2000-talet- och världen har inte stannat/gått under/kollapsat än! Sicken tur va!
Jag kommer såväl ihåg när det närmade sig milleniumskifte, det var en sådan hipe! Det var silver, futuriruskt, avskalat, framtidsinriktat, ja ni fattar. Modet såg nog ut ungefär såhär:
Jag minns mina gråa jazzpants som det så fint hette, med matchande kjol över. Var man lite modig hade man kjolen i en annan färg(!)... uuuuhhhhh! Och så var det magkorta tröjor/t-shirts med luva och kinainpirerade mönster i ngt plastigt material som gjorde att man luktade mer svett än vad man egentligen behövde. Som att inte de redan hormon- och pubertetesproblem var tillräckligt?!
Killarna hade tajta fast ända hängande brallor som visade en del av kalsongkanten, med någon tjat t-shirt. Håret var kort med såkallade "spikes". Bara såååå hett!
Jag var 13 när milleniumskiftet inträffade och fick trots protester, fira in det nya årtusendet med familjen. Hade jättetrevligt med mamma, mormor, mormors bror och hand fru, men det skulle jag ju aldrig ha erkänt under de närmaste tio åren, haha!
Sen har det ju hänt en hel del sen dess. Idag är jag 23, going on twenty-fucking-four..! Och det känns helt ok. Vad nästa årtionde kommer att erbjuda har jag ingen aning om. Jag vet, eller hoppas på, att jag kommer bli klar med min lärarexamen, byta jobb till ja, lärare och... ja, sen kan man bara hoppas. Om tio år är jag 34. För tio år sedan var jag 14 (eller skulle fylla...). Känns lite surrealistiskt när man tänker så, tio år fram och tillbaka.
Jag hoppas iaf att ni kommer ha en skitkul nyår, och så önskar jag er ett GOTT NYTT ÅR!!
Så avslutar vi det är med lite nostalgisk 99/00- musik. Ha d gött så ses vi nästa år!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: