kort och gott, Jenny

Skuld.

Kategori: Allmänt

En blå himmel.
En alldeles klarblå himmel.
I en av de sista veckorna i augusti.

Mina synder håller mig inne.
Inne i värmen, böjd över böcker och anteckningar.
Jag försöker slita mig loss, men syndens återbetalning drar mig tillbaka.
Vill ut. Vill slippa. Vill bara vara.

Jag är inlåst i studiernas mörkaste håla där min skuld skall botgöras.
*suck* 
Att man aldrig lär sig!
Jag hoppas verkligen att efter två år på högskolan, att jag nu aldrig mer skall försätta mig här igen. Men. Jag kan bara hoppas. Jag känner ju mig själv. 
Kanske, bara kanske har även åldern bidragit med en gnutta visdom. Kanske.

Lyssnar på en nyfunnen musikhjältinna. Melody Gardot.
Ljuva toner. Härlig stämma. Går att finna på Spotify för den som nyfiken.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: